Suggestie of klacht

Als Kinderwoud doen wij er alles aan om kinderopvang van hoge kwaliteit te bieden. Je kind staat bij ons centraal en we doen alles in het belang van de ontwikkeling van je kind. Toch kan het gebeuren dat jouw wensen of verwachtingen niet overeenkomen met de praktijk: je hebt een suggestie of klacht. We vinden het belangrijk dat je bij ons terecht kunt als je ontevreden bent. Onze pedagogisch medewerkers staan met een luisterend oor klaar om met jou te praten over een oplossing. Misschien praat je liever met de clustermanager, neem dan gerust contact met hem of haar op. We hebben tevens een klachtenreglement opgesteld. Daarin beschrijven we onze werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten. Hieronder kun je ook je direct klacht aan ons doorgeven via het klachtenformulier.

Klachtenregeling Download hier onze klachtenregeling
Landelijk klachtenloket voor kinderopvang Informatie, advies en bemiddeling voor ouders en organisaties

Geef je suggestie of klacht aan ons door

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Adres*
Als de suggestie of klacht gaat over de gedragingen van een medewerker.
Noteer de naam van de locatie en eventueel ook de naam van de groep waar de suggestie of klacht over gaat.
Graag een duidelijke omschrijving van de gedragingen, beslissing, oplossing of gebeurtenis waarover ontevredenheid is ontstaan.
Voor de afhandeling van de suggestie of klacht verwijzen we graag naar het klachtenreglement op deze pagina.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Veelgestelde vragen

De klachtenprocedure van Kinderwoud is opgenomen in de Klachtenregeling Kinderwoud. De klachtenregeling en het klachtenformulier kun je vinden op www.kinderwoud.nl/klacht. Als je ergens ontevreden over bent, dan vinden we het prettig dat je dit zo snel mogelijk bespreekt met de persoon die erbij betrokken is of was. Dat kan bijvoorbeeld een pedagogisch medewerker of clustermanager zijn als het om een situatie op de groep of locatie gaat. Of een administratief medewerker van het Facilitair Bureau, als het over de planning of je overeenkomst gaat. Komen jullie er samen niet uit of ben je niet tevreden over de oplossing? Dan dien je een schriftelijke, interne klacht bij ons in. Je kunt ook direct een schriftelijke, interne klacht indienen, bijvoorbeeld omdat je het belangrijk vindt dat je klacht zorgvuldig beoordeeld en geregistreerd wordt. Als je niet tevreden bent over de behandeling van je klacht volgens onze interne klachtenregeling en/of over het resultaat na afloop, dan kun je extern een klacht indienen. Neem hiervoor contact op met het Klachtenloket Kinderopvang via www.klachtenloket-kinderopvang.nl. Het Klachtenloket is beschikbaar voor gratis informatie, advies en bemiddeling. Onder bepaalde voorwaarden kun je als ouder ook een geschil bij de Geschillencommissie indienen, zonder eerst de interne klachtenprocedure van Kinderwoud te hebben doorlopen. Kijk hiervoor op onze website of op www.degeschillencommissie.nl. Wanneer je bij de Geschillencommissie een geschil indient, doet zij een bindende uitspraak voor beide partijen.